25 Mart 2009 Çarşamba

Okumaz - Yazmaz ama...

Bugün gittiğim bankada işlemim yapılırken yan gişede bir hanım hesabına para yatıracağını belirtti.

Eskimiş olan hesap cüzdanı gişe memurunun elinde kalınca, yenisini açmak amaçlı işlemlere başladı. Hanıma bir dekont uzatıp: "Lütfen 'eski ve yeni hesap cüzdanımı teslim aldım' yazıp, imzalayın." dedi. Hanımefendi anlamadı. Gişe memuru tekrarladı. Hanım: "İmza attım, bu yeter." diye kağıdı iade etmek istedi. Memur prosedür gereği ısrar etti.

Hanım: "İsmimi de yazayım..." diyerek, özenle ismini çizerken "... gerisini siz yazın. Yazım güzel değildir..." diye devam etti. Belli oldu ki okuma yazma bilmiyor.

Bana bir başka dünya gibi geldi... Kızını okula göndermeyen ebeveynlerden veya zamanında okumamış kişilerden duyuyor, okuyoruz ama bu durum yine de beni düşündürdü.

Şimdi o memur ne yapacak? Bu hanımın kağıdına kötü niyetli bir kişi herhangi bir şey yazıp, imzalatsa, onun durumu ne olacak? Okuma yazma bilmeden hayat nasıl geçer? Her daim çeşitli organizasyonlarda, her yaş grubuna okuma yazma öğretilir, bu hanım neden gitmez? Okuması, yazması yoksa hesabı (matematiksel işlem anlamında) var mıdır? Parayı nasıl yönetir?

Beni BEN yapan her şeyin cevabını bilmemem, soruların aklımı meşgul etmesi ama kendi önceliklerimi koyduğumdan, her soruya yanıt aramamam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder