18 Mart 2009 Çarşamba

Empati çelişkisi


Sabah haberlerinde YSK'nın oy verebilmek için TC kimlik numarasını şart koştuğu için insancıkların kuyruklarda perişan olmasını haber yapmışlar.

Bakıyorum kuyrukları genelde yaşlılar oluşturuyor... üzülüyorum onların saatlerce sırada beklemek zorunda olmalarına. Internet var, bilgisayar var... bu çağda gerçekten kuyruklara gerek var mı? Muhtardan alabileceğin bir belge geçerli olamaz mı? Yeni nüfus belgeleri hazırlanıp, yıl içinde, gelin alın diye bir tebliğ gönderilemez mi?

YSK'nın koyduğu şartı sonuna kadar destekliyorum. Bu TC kimlik numarası dün çıkmadı ya? Ben 2003'de değiştirmiştim kimliğimi. O zaman bile yeni değildi bu uygulama... Bugün 80 yaşında kuyrukta bekleyen teyzenin, o zaman 7 yaş daha dinçken, neden almadığını düşünüyorum. Bu insanların hiç mi evlatları yok, bunca yıldır bu numarayı almak için önayak olan? Neden herşeyi sona bırakıp, bir de üstüne şikayet edersiniz ki?

Herşeyin 4 4'lük yürüdüğü bir memlekette yaşamıyor olabiliriz, ama onu bu hale getirmekte büyük rolümüzün olduğunu unutmayalım.

Bizi BİZ yapan topluca herşeyin yolunda gitmesini beklememiz, ama yıllardır olan bir kanuna uymayıp - bir de üzerine feryat tememizdir.

1 yorum:

  1. Konu ile ilgili bazı düşünceler: http://friendfeed.com/e/40d142ff-6e09-4fae-8d84-c1c0ff0619aa/N-fuz-c-zdan-nda-TC-kimlik-numaras-olmayan-oy/ ve http://friendfeed.com/e/4844602a-fa2b-2582-d2a9-a4dba5451117/Empati-eli-kisi/

    YanıtlaSil