16 Nisan 2009 Perşembe

Jeden Tag einen neuen Anlauf nehmen...

Tam Türkçesi olmayan bir başlık. 

Anlauf, atletizmin atlama branşlarında, sıçrama noktasına kadar yapılan, hız alma koşusu olarak açıklanabilir.

Her gün yeniden (sıfırdan) hız almak. Belki başlığımın daha doğru tercümesi bu olurdu...

Serbest çalışmak, işsiz olmak, anne olmak, vasat bir öğrenci olmak, hasta olmak, üzgün olmak... bütün bunlar ertesi sabah gün başladığında yeni bir çaba gerektiriyor. Beklediğin başarıyı elde edemediğinde, uyanıp da hala ağrılar içinde olduğunda, zorlu ve haksız şartlara karşı direncin sınandığında, kendini bırakıp sürüklenmemen önemlidir.

Her yeni gün bir sıfır noktasının başlangıcı olabilir... daha evvel yazdığım bazı başlıklar (a, b, cd) altında ne kadar diplere inebileceğimi ifade etmiştim... En derinlerde bile, her sabahın benim için yeni bir hız alma noktası olduğunu düşündüm. Başaramamış olabilirim ama hep çabaladım. Bilindik yöntemler vardır herkesin hayatında: çikolata yemek, müzik dinlemek, kendini sokağa atmak, dostlarla olmak... özünde hepsi bulunduğun çarkın dışına atmaktır kendini.

Beni BEN yapan her sabahı sıfır noktası kabul edip, yeniden hız almam, yarışın şartları ve sonuçları ne olursa olsun, yarışta bulunmamın önemli olduğunu düşünmemdir. 

1 yorum:

  1. Arkadaşım çok beğendim yazdıklarını, sağol ufkumu genişlettin. Bundan sonra her sabah "Jeden Tag einen neuen Anlauf nehmen..." Teşekkürler yazdığın ve paylaştığın için.
    Sevgi ile kal...

    YanıtlaSil