30 Ocak 2009 Cuma

Nerden Arıyorsunuz?

Yıllarca yönetici asistanı olarak çalıştım. Görevlerimin 1. sırasında telefon bağlamak olmuştur. Bir başkasını temsilen konuşuyorsanız usluba herzamankinden daha fazla dikkat etmek gerekir.

Birisini ararken en azından: "İyi günler, ben Handem. XXX firmasından arıyorum, ZZZ Hanım VVV Bey ile görüşmek ister..." demeye dikkat ederim.

Karşımdakinin söylediklerimden en az 1-2'sini anlamadığını varsayarak, tekrarlamaya hazır olurum. Bir kurumda çalışmanın böyle bir etiketten haberdar olmayı gerektirdiğini düşünürüm.

Şimdi çalışmıyorum. Yine de bir işyerini aramam gerekiyor, belki biri ile konuşmak, bir şikayetimi dile getirmek veya soru sormak için. Bana yanıt veren kişinin lakayıt bir şekilde: "Kiim? Nerden arıyorsunuz?" sorması beni üzüyor.

Kendisi sadece Genel Müdür veya uluslararası bir kuruluşu temsil etmiyor, kendi ve bu işi ne kadar ciddiye aldığı hakkında bana çok önemli ipuçları veriyor.

Beni ben yapan birşey daha keşfettim: Herşeyi yapmayabilirim ama yaptığım işi doğru yapmam gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder